Yrittäjä kerää kesälomarahoja pitkin vuotta

Yrittäjä kerää kesälomarahoja pitkin vuotta

posted in: Vieraskynä | 0
Jaa sivuShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

Tämän vieraskynän kirjoittaja on Terhi Majasalmi, varallisuusvalmentaja ja Vauras Nainen, joka auttaa erityisesti naisia saavuttamaan sekä unelmat että kukoistavan talouden. Oman talouden hyvä hoito ja varallisuuden kasvattaminen eivät ole suinkaan tylsää ja epämieluisaa vaan avain unelmien toteuttamiseen! Tutustu Terhin ajatuksiin ja ideoihin www.terhimajasalmi.com

 

Kesälomakausi on kiihkeimmillään, mutta miltä näyttävät yrittäjän lomarahat?

 

Yrittäjät, joiden tulot perustuvat oman ajan myymiseen, tietävät, että liikevaihtoa syntyy vain silloin, kun itse tekee töitä. Miten siis pitää huoli siitä, että voi pitää lomaa ja että lomalla on myös rahaa käytettävissä? Yrittäjän on hyvä hahmottaa, että oma työvuosi ei ole suinkaan 12 kuukautta vaan 10 tai 11 kuukautta, jonka aikana tehdään koko vuoden tavoiteltu liikevaihto.

 

Yrittäjän on hyvä hahmottaa, että oma työvuosi ei ole suinkaan 12 kuukautta vaan 10 tai 11 kuukautta, jonka aikana tehdään koko vuoden tavoiteltu liikevaihto.

 

Minkä verran myyntiä tulisi kuukaudessa tehdä?

 

Myyntitavoitetta tehtäessä koko vuodeTerhi Majasalmin myynti tulee jakaa omilla myynti- ja työkuukausilla eikä kalenterissa olevilla kuukausilla. Jos tavoitteena on tehdä 100 000 euron myynti vuodessa, 10 aktiivisella kuukaudella yhden kuukauden liikevaihdoksi tulee 10 000.

 

Jos jaat vuoden myyntitavoitteesi 12 kuukaudella, mutta aktiivisia kuukausia onkin vain 10, jäät 17 % tavoitteestasi.

 

Jos 100 000 euroa jaetaan 12:lla, yhden kuukauden myynniksi tulee 8 333 euroa. Jos laskutuskuukausia onkin todellisuudessa vain 10, päästään 83 333 euron laskutukseen. Se on noin 17 prosenttia vähemmän kuin on tavoiteltu. Ero on siis merkittävä. 50 000 euron liikevaihdolla numerot olisivat 5000 euroa ja 4167 euroa. Prosenteissa ero on sama eli 17.

 

Muista budjetointi ja laskelmat myös vaikeina aikoina.

 

Terhi MajasalmiBudjetointi ja kassavirtalaskelma ovat kaikille hyviä työkaluja tulevaisuuden rahavirtojen hahmottamiseen. Erityisesti yrittäjien tulisi tehdä nämä ja käyttää aktiivisesti talouden seurannassa. Sillä on valtava merkitys, kuinka hyvin ymmärtää ja on perillä tulevaisuuden tuloista ja kuluista. Vain silloin voi tehdä nopeasti muutoksia esim. kulurakenteeseen.

 

Vaikeina aikoina kassavirtalaskelma jää helposti tekemättä, koska kaikki energia menee päivittäisiä raha-asioita miettiessä. Kuitenkin juuri silloin pitäisi katsoa myös pidemmälle.

 

Olen laittanut merkille, että vaikeina aikoina kassavirtalaskelma jää helposti tekemättä, koska kaikki energia menee päivittäisiä raha-asioita miettiessä. Kuitenkin juuri silloin pitäisi katsoa myös pidemmälle. Ajatuksella ”Jos minä vaan selviän tästä, niin sitten helpottaa” elämästä tulee helposti pelkkää selviytymistä.

 

Yrittäjän lomarahoissa on kysymys juuri pidemmälle katsomisesta. Kun syksyllä jälleen pistät kätesi saveen, siitä hetkestä alkaa myös lomarahojen kerääminen vuoden 2015 kesäksi.

 

Aurinkoisia lomapäiviä

Terhi

i

i
photo credit: Images_of_Money via photopin cc
photo credit: hey mr glen via photopin cc

Comments

comments

Leave a Reply

Laske myös tämä: *