13 Kasvata yritystäsi: Palveluiden hinnoittelu – fiilistä vai matikkaa?

13 Kasvata yritystäsi: Palveluiden hinnoittelu – fiilistä vai matikkaa?

posted in: Strategia | 0

 

Palveluiden hinnoittelu ei ole sellainen asia, josta kannattaa jokaiselta vierustoverilta kysyä. Sinun on yrittäjänä mietittävä se alusta asti itse. Minkä arvoinen palvelusi on asiakkaalle? Minkä ongelman ratkaiset? Minkä arvoinen brändisi on? Mikä on markkinahinta..? On niin monta näkökulmaa ja huomioon otettavaa asiaa. Tässä jaksossa saat 5 isoa asiaa, jotka sinun kannattaa ottaa huomioon.

 

Mamaonbis Podcast osa 13 (22 min)

 

Jos haluat kuunnella podcastin Spotifyssa, klikkaa tästä >>

Puhelimessa voit kuunnella podcastin myös:

iPhonessa tästä >>

Androidissa tästä >>

 

Tutustu tästä uuteen verkkokurssiini HINNOITTELE ITSESI LOMALLE >>

 

Palveluiden hinnoittelu – huomioi nämä 5 asiaa

 

Näistä puhun podcastissa:

 

1. Hintamielikuva

Minkälaista viestiä kerrot hinnoittelulla?

2. Tuntihinta vai palvelupaketti?

Kumpaa hinnoittelet? Haluatko myydä kokonaisuuksia vai tuntejasi?

3. Markkinat – mikä on hintataso, kysyntä ja asiakkaan maksukyky?

Pointtina ei ole olla halvin, eikä tavoitteena löytää niitä rikkaimpia asiakkaita. Mieti sopiva hinta omalle kohderyhmällesi ja tuotteista sen mukaan!

4. Resurssit – miten paljon pystyt toimittamaan? Tai myymään?

Mihin aikasi riittää? Mihin henkiset voimavarasi riittävät? Miten monta palvelupakettia pystyt toimittamaan kuukaudessa? Tai miten monta laskutettavaa työtuntia sinulla on päivässä?

5. Kannattavuus – totuuden hetki…

Miten paljon sinun pitäisi pyytää palveluistasi, jotta toimintasi olisi kannattavaa pitkällä tähtäimellä?

 

Tavoitteena tässä kaikessa on löytää se ihana tilanne, jossa sinä pääset auttamaan ihanneasiakkaitasi asioissa, joissa sinä olet parhaimmillasi, ja oma asiakkaasi kokee saaneensa ihan huippupalvelua kohtuuhinnalla, ja suosittelee sinua muillekin. Eli win-win-tilanne, jossa molemmat voittavat.

Comments

comments